Виховні заходи

Свято «Посвята в юні художники».
Сценарій (переглянути)






































Виховна година на тему: "Вибір професії - це серйозно"


Мета:  -  поглибити знання учнів про професії різного
                  напрямку, формувати навички спілкування,
                  проектування та аналізу професійної направленості;
               -  розвивати творчу уяву і пробуджувати
                  інтерес до професії, до різних сторін суспільного життя.

Обладнання:  1) картки з назвами професій та їх характеристиками;
                             2) малюнки з професіями;
                             3) картки-епіграфи;
                             4) фотографії батьківських  професій;
                                                 

План – структура

1.Організаційний момент. Вступне слово керівника. Тема та мета виховної години.
Життя постійно ставить нас перед вибором, з самого дитинства. Вибір існує щоденно, щохвилини. Різний за своєю серйозністю, неоднаковий за своїми наслідками. Одним із найважливіших кроків у житті є вибір професії. Адже займатися тим, що тебе цікавить, тим, де ти найбільше розкриєш свої вміння, талант – це справжнє щастя. Обираючи професію, стараємося зважити всі «за» і «проти» того чи іншого заняття, що приваблює, що вмієш. Вибір професії – чи не найголовніший чинник того як складеться ваше подальше життя та як ви будете себе в ньому почувати. Адже всім хочеться не лише заробляти гроші, але і реалізувати свій потенціал та отримати максимум задоволення від роботи.
2. Робота із запропонованими епіграфами. Коментарії епіграфів учнями.
1.     «Якщо корабель не знає, до якого причалу він тримає курс, то ніякий вітер не буде йому супутнім»  (Сенека).
2.     «Працюй для того, щоб насолоджуватись» (Ж.Ж.Руссо).
3.     «Для людини з талантом і любов’ю до своєї професії не існує перешкод ( Л. Бетховен).
4.     «Щоб дійти мети, треба насамперед іти» (О.Бальзак).

3.Виступ психолога. Психологічні аспекти при виборі професії. Анкетування гуртківців. Результати анкетування і формування груп за інтересами:
1.     «Людина – жива природа»
2.     «Людина – техніка»
3.     «Людина – людина»
4.     «Людина – знакова система»
5.     «Людина – художній образ»
Виступи учнів-представників груп.

4. Робота в групах. Гра «Знайди свою професію». Вибрати із запропонованого списку професій ті, які підходять вашій групі.

5.  Підхід до вибору професій. Слово вчителя. Самий головний підхід життєвий. Це не науковий специфічний підхід, а те, чим люди керуються в повсякденному житті, виходячи із існуючих обставин, свого досвіду і можливостей.
       Що ж ми повинні враховувати при виборі професій, користуючись цим методом?
1.     Попит на ринку праці.
2.     Оплата.
3.     Вимоги до розумових та фізичних здібностей та здоров’ю (космонавт, водолаз).
4.     Нервово-емоційна напруження  ( міліціонер, вчитель, МЧС, шахтар).
5.     Освіченість (лікар, вчитель, психолог, вчений).
6.     Можливість проявити творчість ( художник, поет, танцюрист, дизайнер, перукар, модельєр).
7.     Позитивний вплив на сімейне життя.
8.     Спілкування в праці (робота в колективі чи індивідуальна робота).
9.     Можливість кар’єрного росту.
В нашому регіоні велику роль грає пункт: «попит на ринку праці».  

6. Професіональні якості
       Кожна професія потребує певних якостей, котрими повинні володіти представники даної професії
Лікар                                  Вчитель                               Дизайнер

(Робота в групах із запропонованими картками)

7. Ігрова розминка. Завдання: необхідно показати професію, указану у картці з допомогою міміки та жестів, без слів. Команди повинні здогадатись, яку професію їм демонструють (лікар, перукар, художник, водій-таксист, модельєр).


8. Тестові завдання «Виберіть високе значення» (мистецтвознавець, менеджер, ІТ- спеціаліст, модельєр, слюсар, столяр).

9. Професії моїх батьків (виступ учнів та перегляд фотографій)

10.Виступ гостя - викладача ТНПУ. 
Усі ви творчі, здібні, талановиті молоді люди. Я знаю, що частина із вас вже визначилась із вибором професії. І мрієте повязати її із мистецтвом. Сьогодні до нас завітала викладач кафедри образотворчого мистецтва і дизайну ТНПУ, кандидат мистецтвознавства Вольська Світлана Олексіївна.
Презентація кафедри, методика викладання дизайну, перспективи професії.

11. Заключне слово вчителя.
При виборі майбутньої професії не орієнтуйтеся лише на її престижність. Юристи, банкіри, економісти, фінансисти дійсно залишаються лідерами серед престижних професій, але ринок праці ними вже давно переповнений. Тож, з позиції перспективи, ви можете залишитись з гарним дипломом, але без роботи.
Не думайте, що ті люди, які отримали престижну професію, але нині сидять без роботи, просто невдахи, а з вами буде по-іншому. З кожним роком роботодавці стають все більш вибагливими і на ринку праці виживе лише той, хто, крім звичайного вузівського диплому, має ще безліч умінь і знань.
Не відвертайтеся від "непрестижних" професій, дотримуючись стереотипу про них, як про "чорну" і низькооплачувану роботу. Представники робітничих професій сьогодні на вагу золота. Відповідно й зарплатня у гарних фахівців у цій сфері іноді навіть вища, ніж у деяких "престижних" спеціалістів.
І завжди пам'ятай: остаточний вибір тільки за тобою, тому що вибираючи професію, ти вибираєш долю. Професія повинна приносити задоволення (позитивні емоції тобі) і забезпечувати максимальну реалізацію твоїх можливостей (користь суспільству).











Немає коментарів:

Дописати коментар